El dilluns passat a Les Entrevistes del Mariscal Mauro vàrem tenir de convidada a la directora del Festival de Cinema Independent de Barcelona L'Alternativa: Cristina Riera.
Cristina Riera és llicenciada en Història de l'Art, gestora, consultora i comunicadora cultural freelance. És membre de l'equip directiu i coordinadora general del Festival de Cinema Independent de Barcelona L'Alternativa des de 1996. També forma part de la Junta Directiva de l'Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya (APGCC). Ha treballat en Trànsit Projectes (2000 - 2011), com a responsable de l'àrea d'R + D + I, desenvolupant projectes de consultoria cultural, gestió de projectes i equipaments culturals, projectes internacionals, i comunicació cultural. Va ser membre del consell de direcció del centre de Can Xalant. Centre de Creació i Pensament Contemporani de Mataró (Barcelona) entre 2005 i 2012.
Explica'ns com sorgeix la idea de fer un festival de cinema independent?
Va sorgir d'una forma molt espontània, del Col·legi de Directors, no hi havia cap sala de projecció on es projectés un tipus de cinema no comercial, no hi havia cap escola de cinema... Amb el temps es va anar evolucionant van sortir més sales, la gent es va habituar a un altre tipus de cinema, es va anar acomodant.
Per molta gent Sundance és un referent. El Sundance és com una mica el vostre mirall? O ja és una mica massamainstream?
Per nosaltres ja ha deixat de ser un referent. Va haver un moment en que va ser una esperança, però va agafar unes derives que ja no ens interessen, massa comercials. La nostra feina és una mica aquesta, anar buscant noves escoles de cinema, buscant nous productes cinematogràfics que s'acabin d'estrenar...
Què s'ha de tenir perquè vosaltres seleccioneu la pel·lícula que anirà al festival?
Quan fas el procés de selecció de pel·lícules, ja hi veus el nivell de compromís de cada pel·lícula, tant a nivell de compromís com a nivell dels temes, com tracta l'autor el tema de cada pel·lícula.
Què ens recomanes de tot el Festival? Posem per exemple que tenim diversos compromisos i no podem anar-hi a tots.
A les seccions oficials hi han 28 pel·lícules, 8 curtmetratges i 20 llargmetratges, de 2000 pel·lícules que hem seleccionat, que hem buscat per recerca directa, són pel·lícules que ja saps que has d'anar a buscar, que coneixes per distribuïdores i altres que ens han arribat.
Les pel·lícules són molt diferents: per exemple hi han alguns grans noms, com Harun Farocki, que morí fa poquet amb la pel·lícula Sauerbruch Hutton Arquitectes. Amb tot el que és curtmetratges, tenim la Simphonia Nº42, que és una meravella de 47 escenes sense veu de personatges, i després la de Miguel Aparicio Los Guardianes, que també està molt bé.
No és una llàstima que aquestes pel·lícules que són tant bones, no tinguin sortida comercial?
La veritat sí que és una llàstima, per exemple tenim el cas de Nostalgia de la Luz, que als altres paisos d'Europa ha funcionat molt bé, va portar dos anys a França a la cartellera, i aquí ha costat molt de que es projecti.
Quins espais teniu?
Tenim el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), que acollirà les projeccions de L'Alternativa Oficials, L'Alternativa Paralel·les L'Alternativa Activitats i L'Alternativa Professionals, la Filmoteca de Catalunya, que acull part de la secció de Anne-Marie Miéville i l'Institut Francès de Barcelona, que també acollirà part de les seccions de Anne-Marie Miéville i una trobada al voltant de l'obra de Djibril Diop Mámbety.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada