Les Entrevistes del Mariscal Mauro: Ricard Castellet | Ville à Dômat


 facebooktwittergoogle+spotifyyoutubefeed rss

Pages

dimarts, 26 d’agost del 2014

Les Entrevistes del Mariscal Mauro: Ricard Castellet


Al capítol 28 de Ville à Dômat el Mariscal Mauro entrevistà a un expert en comunicació digital: Ricard Castellet

En Ricard Castellet, és un expert en comunicació digital, i ha estat entre d'altres Cap de Comunicació de l'empresa LetsBonus i actualment és Cap de Social Media de l'agència BeRepublic.
En Ricard Castellet té al darrere de les seves esquenes, actualment més de 4000 seguidors a Twitter i més de 1000 seguidors a Instagram i Facebook.

Com ens ho hem de fer per tenir més de 4000 seguidors a Twitter i més de 1000 seguidors a Instagram?

Treballant molt. Aquests més de 4000 seguidors a Twitter i més de 1000 a Instagram els he aconseguit amb molt d'amor, lluitant píxel a píxel, construint un territori de continguts coherent.   Vas construint un contingut que la gent ho troba interessant fins que al final et trobes amb un nivell d'audiència molt elevat.
Des de 2008 entro a Twitter i robant temps al temps, en comptes de mirar la tele, robo aquest temps i faig un Tweet, quan vaig amb taxi també.
El millor de Twitter és la gent que he conegut, no els seguidors que tinc, sinó la xarxa d'amistats tant rica que actualment tinc.

Aquest punt d'influenciador des del punt de vista empresarial, realment, quan tu et converteixes en un influenciador com tu, no tens en algun moment alguna pressió per part d'empreses, que vulguin utilitzar-te d'alguna manera per que comprin. Això és lícit?

El món de les marques avui en dia han perdut capacitat de prescripció, ja no són creïbles i abans sortien per la tele i tothom s'ho creia i la comprava. Ara els usuaris són molt més exigents, ara les marques s'han de recolzar amb proscriptors reals, humans. 

Com s'aconsegueix aquesta capacitat d'influència que teniu els influenciadors tingui aquesta capacitat de teranyina?

Jo parlo més del clic-orella que no pas del boca-orella. Estem en un entorn on gràcies a un clic podem difondre la opinió del producte. Com ho he fet? Ho he fet establint relacions amb altres usuaris reals aconseguint una empatia i una relació bona a nivell social. em venen marques i em diuen que parla d'això i si no hi crec no hi parlo.

Has de tenir uns principis, realment, jo recordo que els grans publicitaris com el famós Luis Bassat, que diu que "No cal que sigui consumidor del producte que anuncio, però me l'he de creure". Això també funciona en el Social Media?

El dia en que comenci a no ser jo, perdré la meva capacitat d'influència i credibilitat. i capacitat de prescripció. Això no ho faig per guanyar-me la vida, ho faig per a que m'agrada i em dedico al Social Media i al màrketing. Tothom que estigui interessat al món de les influències, els recomano que comencin a treballar i a construir-se la pròpia marca personal.
Jo tinc una pròpia marca personal, que es diu Ricard Castellet i analitzo la influència que tinc amb una eina que es diu Cloud, que serveix per mesurar la capacitat d'influència que tens cada dia. A partir de 60, ja es considera que ets un bon influenciador, si tens menys de 60, es considera que no ets influenciador, però ho pots fer, i si tens més de 70 ja ets un molt bon influenciador.

El món de la comunicació digital està canviant cada dia. Com veus tu aquest futur de l'influència a la xarxa? Cap a on creus que evolucionarà?

Una tendència a l'alça. El món de les marques tenen menys credibilitat i tenen més credibilitat les persones. A la meva estratègia, qui mana són els meus continguts. Per això les marques i les persones han de crear continguts interessants. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada