La Isla Mínima, la nova pel·lícula d'Alberto Rodríguez, director entre d'altres de 7 Vírgenes o Grupo 7, ha estat elogiada no tan sols per crítics espanyols, sinó que publicacions com The Hollywood Reporter o Screendaily també s'han rendit a les virtuts de la cinta. La pel·lícula de Rodríguez arriba després d'un altre thriller d'èxit com El Niño, però a diferencia de la cinta de Daniel Monzón, La Isla Mínima troba un millor equilibri entre la seva vesant comercial de thriller i cinta policíaca i la seva pròpia personalitat. De fet, a La Isla Mínima se la podria definir com un thriller d'autor, una cinta que a molts els hi ha recordat un dels esdeveniments televisius de l'any, la primera temporada de True Detective (tot i que el rodatge del film és anterior a la sèrie i el director ha declarat que encara no l'ha vist), mèrit en aquest cas de la fascinant i molt cuidada fotografia d'Alex Catalán, premi al Festival de San Sebastià precisament per aquest treball.
Així, la pel·lícula ens explica la història de dos policies que són enviats a un remot poble dels aiguamolls per investigar la desaparició de dos noies adolescents. En una comunitat gairebé varada en el passat, tindran que fer front a un ferotge assassí, alhora que les seves ideologies oposades van desgastant la seva relació. Amb un repartiment de primer nivell amb Raúl Arévalo, Javier Gutiérrez, Nerea Barros, Antonio de la Torre i Jesús Castro, destacant la feina de Gutiérrez, guanyador del premi a Millor Actor al mateix Festival de San Sebastià, La Isla Mínima és sense cap mena de dubte l'estrena de la setmana, i de moment el millor film espanyol que ha vist la llum a les nostres cartelleres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada